[title size=”2” content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]

Ne plašite se stomatologa

[/title][fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9” video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5” video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20” padding_bottom=”20” padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”yes” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””]

[separator style_type=”none” top_margin=”15%” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][fusion_text]

Uplašenog pacijenta karakterizira ubrzano disanje ili zaustavljanje daha

[/fusion_text][separator style_type=”none” top_margin=”15%” bottom_margin=”” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””]

[/fullwidth][fusion_text]Za održavanje zdravog osmijeha, a da biste preduprijedili bolesti zuba i usta ili ih počeli tretirati na samom početku, neophodno je redovno posjećivati stomatologa. Strah i tjeskoba su najčešći razlozi zašto većina nas izbjegava posjetu stomatologu. Brojna istraživanja upućuju da je strah najlakše prevazići otvorenim razgovorima sa svojim stomatologom, kako bi stekao predodžbu o vašem strah, razumio vas i učinio sve da ga prevaziđete.

Uplašenog pacijenta karakterizira ubrzano disanje ili zaustavljanje daha, tako da ako želite pomoći sebi, ali i vašem stomatologu, tokom tretmana pokušajte se koncentrirati na pravilno disanje. To će vam mnogo lakše poći za rukom ako na tretman ponesete MP3 player i slušalice koje ćete koristiti tokom tretmana. Slušanje muzike potiče mir.

Čišćenje jezika

Prije pranja zuba preporučuje se upotreba konca za zube kako biste očistili bočni dio zuba koji je nedostupan četkicama za zube. Tek nakon upotrebe konca za zube, nastavlja se s pranjem zuba pravilno odabranom četkicom (“medium” ili “soft” vlakna). Tokom pranja zuba četkica treba biti pod uglom od 45 stepeni u odnosu na desni, a pokreti trebaju biti lagani u pravcu suprotnom u odnosu na korijen zuba te naprijed-nazad.

Tokom pranja zuba obavezno četkicom ili instrumentom za pranje jezika operite jezik. Jezik vrlo često ima ulogu domaćina za različite patogene koji uzrokuju loš zadah.

Redovno mijenjajte četkicu za zube. Četkicu za zube je potrebno zamijeniti svaka dva mjeseca ili i prije, ako se ustanovi da su se vlakna iskrivila, istanjila ili promijenila boju. Na tržištu su se nedavno pojavili i “waterpik” uređaji za ispiranje usta i pranje zuba koji koriste pulsirajući mlaz vode kako bi se uklonili ostaci hrane između zuba i ispod nivoa zubnog mesa, što poboljšava ukupnu higijenu usne šupljine.

„Waterpik“ se predlaže svima onima koji imaju fiksne protetske radove, dentalne implantate i/ili oboljenja gingive, iz razloga što tri sekunde tretmana „waterpikom“ uklanja 99,9 posto plaka i biofilma s tretiranog područja, bez iritacije eventualno oboljele gingive. Nakon pranja zuba, preporučuje se upotreba sredstva za pranje usta.

Hrana može bitno utjecati na pH usta, doprinoseći razvoju patogena ili onemogućavajući njihov razvoj. Poznato je da kisela sredina pogoduje razvoju bakterija, dok bazična usporava rast.

Odabir hrane

Jabuka, mrkva, celer, kruška potječu lučenje pljuvačke, što pogoduje zdravlju zuba i usta, dok borovnice, kafa, cigarete, crno vino dovode do bojenja zuba. Zato se ljubiteljima kafe, pušačima i onima koji koriste hranu obogaćenu vještačkim bojama preporučuje korištenje specijalnih zubnih pasti za svakodnevno pranje zuba te dva puta mjesečno pranje zuba upotrebom sode bikarbone.

Kazein i proteini surutke koje sadrži i bijeli sir pomažu zdravlju zubne cakline i smanjuju mogućnost demineralizacije zuba. Kalcij je također neophodan za zdravlje zuba i čeljusti, ali uz namirnice bogate kalcijem obavezno koristite namirnice koje sadrže vitamin D, što pomaže apsorpciju kalcija u tijelo. Namirnice koje sadrže vitamin D su mlijeko, žumanac, riba.

Kiseli refluks često utječe na zdravlje zuba i usta stoga ga je potrebno neutralizirati ili držati pod kontrolom. Hrana koja može stimulirati kiseli refluks: čokolada, alkohol, kofein, citrusno voće, masna i pržena hrana.
Kako je navedeno, jedan od preduvjeta za zdrave zube i usta jeste adekvatno prisustvo pljuvačke. Neki lijekovi umnogome mogu doprinijeti kvalitativnom, ali i kvantitativnom odsustvu pljuvačke.

Utjecaj lijekova

Lijekovi koji utječu na sastav i količinu pljuvačke su: antidepresivi, antihistaminici, antihipertenzitivi te se sa sigurnošću može reći da je suhoća usta rezultanta djelovanja lijekova. Da bi se smanjile posljedice poremećaja prisustva pljuvačke, svi oni koji osjete suhoću usta trebaju koristiti preparate vještačke pljuvačke i/ili koristiti žvakaće gume bez šećera nakon svakog obroka.

[/fusion_text]